Székhely:
2310 Szigetszentmiklós,
Szerelő utca 2.

Telefon: +36-20/851-3307

Fax:        +36-24/403-785

E-mail:  grb@gurollbelt.hu

Raktáráruház:
2310 Szigetszentmiklós,
Szerelő utca 2.

Telefon: +36-30/364-5922

Telefon: +36-30/587-7116

Fax:        +36-24/403-785

E-mail:  info@gurollbelt.hu

Nyitva tartás:

Hétfő - Csütörtök: 7.30 - 15.00
Péntek:                    7.30 - 13.30

Elérhetőség:

Térkép


GPS koordinátak:
     19° 1' 31.3" KELET
     47° 21' 39.6" ÉSZAK

Partner

        2VD Géptervező és
             Kereskedő Kft.


  • Ipari tömlők
  • Szennyfogó gumiszőnyegek
  • Álláskönnyító gumiszőnyegek
  • Lágy PVC szalagfüggönyök
  • Gumiprofilok, fém-gumi termékek
  • Gépészeti berendezések, alkatrészek tervezése, fejlesztése, átalakítása, korszerűtése, kivítelezése
  • Tervdokumentáció elkészítése
  • Műszaki szaktanácsadás

SZÁLLÍTÓSZALAG GÖRGŐK, DOBOK
image

SIMAPALÁSTÚ GÖRGŐK
Simapalástú görgő a legterjedtebb görgő típus, szállítószalagok alátámasztására, terelésére használják. A görgők terhelhetősége jelentősen függ a benne alkalmazott csapágytól és a tengelyátmérőtől. Görgőket használnak tehertovábbító minőségükben az termékek károsodásmentes szállításához, valamint terelő elemként a heveder oldalirányú kitérésének megakadályozására. A görgő konstrukciós kialakítása egytípusú, viszont terhelhetőségük alapján kategóriákra osztjuk, könnyű, vagy technológiai, illetve nehéz, azaz bányászati görgőkre. Értelemszerűen a bányászati görgők a robosztusabbak kialakításúak. A csapágy por és nedvesség elleni védelmének érdekében azt zsírral feltöltött előtétkamrás, kettős labirintus tömítéssel védik, a nagyobb szennyeződésektől porvédő műanyag, vagy gumi gyűrűt használnak.



image

FELADÓ GÖRGŐK (IMPACT), GUMIZOTT GÖRGŐK
Energiaelnyelő gumitárcsás (IMPACT) és gumírozott görgőket a feladási pontok alá a szállító heveder megkímélése céljából építenek be. Az energiaelnyelő görgők alkalmazásának köszönhetően csökken a termék feladásakor keletkező rezgés és zaj szintje. Amortizátorként különböző méretű és kialakítású gumitárcsákat használnak.



image

ALSÓÁGI, TÁRCSÁS GÖRGŐK
A gumi, vagy poliuretán tárcsás görgőket alsó, azaz visszafutó ágon olyan esetekben alkalmazzák, ahol a görgő palástja a hevederre tapadt és visszahordott abrazív anyag miatt jelentős koptató hatásnak vannak kitéve. A tárcsás görgők alkalmazása elősegítik a heveder megtisztulását a ráragadt anyagtól. A gumitárcsák számát és elosztását az alkalmazási körülmények és gazdasági szempontok határozzák meg.



image

TERELŐ GÖRGŐK
Oldalterelő görgők – a szállító heveder oldal irányú elmozdulását korlátozzák, a heveder egyenes futását, pályán tartását segítik. Könnyen rögzíthetők a hevederpálya vázszerkezetéhez mindkét irányában. Tömítő rendszerük és a bennük alkalmazott csapágyak ugyan olyanok, mint a hagyomános acél görgőknél.



image

GÖRGŐFÜZÉREK
A görgőfüzérek egymással összekötött, láncot képző görgőkből állnak, melyek kiváltják a szóló görgőket és görgőtartó bakokat. A görgőfüzérek akasztószemben, vagy akasztókampóban végződhetnek, melyek segítségével rögzítésre kerülnek a szállítószalaggal párhuzamosan futó szalagvázhoz. Figyelembe véve, hogy a görgők a füzérekben szabadon mozoghatnak, így azok minimalizálják a görgőkre ható nagyszámú ütésterhelést, a terhelés nagy felületre történő eloszlatásával. Egy fűzérben alkalmazott görgők száma, típusa és mérete az alkalmazástól függ.



image

HAJTÓ-, FESZÍTŐ-, FORDÍTÓDOBOK
A hevederpálya dobok részei a szállítószalag pályáknak, a szállítószalag mozgásirányának megváltoztatására szolgálnak. A szállítószalag pályákon hajtó, feszítő, fordító és köztes (térítő) dobokat használnak.
A hajtó dobok a szállítószalag mozgatásához szükséges húzóerő átadására szolgálnak. A feszítő dobok a hajtódob és a szállítószalag közötti átfogási szög növelésével a tapadási erő fokozására szolgálnak. A feszítő dobok a hajtó dobok közelében kerülnek felszerelésre. Köztes (térítő) dob a heveder mozgásirányát változtatja meg. Ilyen dobokat nagyhosszúságú hevederpályákon használnak.
Dobokat használnak sima felülettel és bevonattal. A dobborítás a kerületi húzóerő és a szállítószalag és dob közötti tapadási együttható fokozásával megnöveli és tartóssá teszi a palást élettartamát. Dobborításként többek közt „v” vagy trapéz mintázatú gumit használnak, a 3-4mm mély bordák a víz és szennyeződés elvezetésére szolgálnak. A dobborítás vastagsága 6-16mm vastagságú lehet a megrendelő igényi szerint. A dobgumizás kialakítása hordós (bombírozott) is lehet, mely segít a heveder terelésében.



image

SZÁLLÍTÓSZALAG GÖRGŐTARTÓ BAKOK
A görgőtartó bakok a szállítószalag pályák elemei, a felsőági hevedert alátámasztó különböző típusú görgők elhelyezésére szolgál. Görgőtartó bakokat alkalmaznak 400mm-től 2.000mm szállító szalag szélességű hevederpályáknál. Létezik egyenes kivitel a darabos áru továbbítására és 30o-ban vályúsított, ennél a szélső görgők dőlésszöge 30° (ritkábban ez lehet 15°; 20°; 45° és 60°).



image

EGYÉB GÖRGŐK, TARTOZÉKOK
Az energiaelnyelő (lapos felületű) és az alsóági (kúpos kialakítású) gumitárcsák kopás- és rezgésálló gumikeverékből készülnek. Ezek tartozékként önállóan is beszerezhetők, így a felhasználó szükség esetén pótolhatja az elhasználódott, levált tárcsákat, illetve saját belátása szerint komplektálhatja simapalástú görgőit.
A lapolt tengelyvégek acéllemezből, alumíniumból, vagy műanyagból készült adapterek alkalmazásával tehetők univerzálissá.
Tisztító görgők a szállító hevederek a rátapadt anyagoktól való tisztítására szolgálnak (pl. nedves homok, agyag, mészkő, stb.). A tisztítás az alapgörgőre hegesztett két összetartó, fém spirál elem biztosítja. A görgőt közvetlenül a tartósító dob mögé kell beépíteni.
Új tervezésű és gyártású szállítószalag pályáknál célszerű szabványos görgőket alkalmazni, ez csökkenti a pálya költségét és a jövőben is gyorsabbá és olcsóbbá teszi a görgők cseréjét. Lehetőség szerint a régebbi szalagpályákat is érdemes átalakítani szabványos görgőkre, mert ez egyszeri kiadást jelent, viszont a későbbiekben jelentősen csökkenti a kiszolgálással kapcsolatos költségeket.
Felhasználói igények szerint egyedi méretű és tengelyvég kialakítású görgőket is lehet gyártatni, de ezek a kis darabszám miatt drágábbak, mint a sorozatgyártottak, és gyártási átfutási idejük is jelentősen hosszabb, mint a járatos, elterjedt görgőké.



Google+